Nawigacja
Italeri Alfa romeo 8c 2300 roadster 4708 (8001283047081)
Modelmania
616,0
zł
Zobacz ofertę sklepu
Italeri Alfa romeo 8c 2300 roadster 4708 (8001283047081)
Artykuł modelarski dedykowany dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, tworzony z polistyrenu, opakowanie nie mieści farb, kleju i pędzli.
Pudełko gromadzi Instrukcję obrazkową, kalkomanie i części do modelu.
wymiary modelu (cm): 32,0cm
Alfa Romeo 8C 2300 Monza to włoski samochód sportowy i wyścigowy z okresu międzywojennego. Przyjmuje się też, że był to jeden z najkorzystniejszych wozów w swej klasie w owym czasie na świecie. Ten szczególnie udany pojazd został opracowany poprzez Vittorio Jano – genialnego, włoskiego inżyniera o węgierskich korzeniach, który już w 1923 r. Odpowiadał w firmie Alfa Romeo za opracowanie modelu 6C 1500. Prace nad 8C 2300 wystartowały w 1930 r., a już rok później był gotowy pierwszy wóz. Był to jak tamten czas samochód bardzo progresywny, wręcz awangardowy, wykorzystujący resory półeliptyczne piórowe oraz tzw. Amortyzatory cierne. Na wszelkich kołach zastosowano także hamulce bębnowe. Jako silnik wykorzystano w pełni nową jednostkę o 8 cylindrach i pojemności 2,3 litra. Pierwotnie blok silnika był odlewny z żeliwa,niezwykle momentalnie zaczęto do tego wykorzystywać aluminium. Zaimplementowano również stosunkowo niewielką średnicę cylindra,duży skok jego tłoka. W wersji „drogowej” silnik ten generowało 165 KM, a w wersji „wyścigowej” – już 180 KM. Za opracowanie nadwozia opracowały tak uwielbiane zakłady jak Touring oraz Zagato. Alfa Romeo 8C 2300 Monza okazała się samochodem nad wyraz udanym, nie tylko estetycznie wręcz przepięknym, lecz też mającym wyśmienite (jak na początek lat 30. XX wieku) osiągi. Jej wysokie walory techniczne potwierdziły pomiędzy innymi sukcesy w: rajdzie Targa Florio w 1931 i 1932 roku, zdobycie Grand Prix we Włoszech w 1931 r. Na torze Monza czy wygrana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w latach 1931, 1932, 1933, a także 1934!
Model do sklejania, tworzony z polistyrenu, opakowanie nie mieści farb, kleju i pędzli.
Pudełko gromadzi Instrukcję obrazkową, kalkomanie i części do modelu.
wymiary modelu (cm): 32,0cm
Alfa Romeo 8C 2300 Monza to włoski samochód sportowy i wyścigowy z okresu międzywojennego. Przyjmuje się też, że był to jeden z najkorzystniejszych wozów w swej klasie w owym czasie na świecie. Ten szczególnie udany pojazd został opracowany poprzez Vittorio Jano – genialnego, włoskiego inżyniera o węgierskich korzeniach, który już w 1923 r. Odpowiadał w firmie Alfa Romeo za opracowanie modelu 6C 1500. Prace nad 8C 2300 wystartowały w 1930 r., a już rok później był gotowy pierwszy wóz. Był to jak tamten czas samochód bardzo progresywny, wręcz awangardowy, wykorzystujący resory półeliptyczne piórowe oraz tzw. Amortyzatory cierne. Na wszelkich kołach zastosowano także hamulce bębnowe. Jako silnik wykorzystano w pełni nową jednostkę o 8 cylindrach i pojemności 2,3 litra. Pierwotnie blok silnika był odlewny z żeliwa,niezwykle momentalnie zaczęto do tego wykorzystywać aluminium. Zaimplementowano również stosunkowo niewielką średnicę cylindra,duży skok jego tłoka. W wersji „drogowej” silnik ten generowało 165 KM, a w wersji „wyścigowej” – już 180 KM. Za opracowanie nadwozia opracowały tak uwielbiane zakłady jak Touring oraz Zagato. Alfa Romeo 8C 2300 Monza okazała się samochodem nad wyraz udanym, nie tylko estetycznie wręcz przepięknym, lecz też mającym wyśmienite (jak na początek lat 30. XX wieku) osiągi. Jej wysokie walory techniczne potwierdziły pomiędzy innymi sukcesy w: rajdzie Targa Florio w 1931 i 1932 roku, zdobycie Grand Prix we Włoszech w 1931 r. Na torze Monza czy wygrana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w latach 1931, 1932, 1933, a także 1934!