Nawigacja
Średni bombowiec Heinkel He-111A 021
Modelmania
87,0
zł
Zobacz ofertę sklepu
Średni bombowiec Heinkel He-111A 021
Artykuł modelarski dedykowany dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, tworzony z polistyrenu, opakowanie nie gromadzi farb, kleju i pędzli.
Pudełko zawiera pakiet ramek z częściami, obrazkową instrukcję konstrukcji z kolorystyką malowania i kalkomanie i części do modelu.
Heinkel 111 wszedł do historii lotnictwa II wojny światowej jako jeden z najlepszych bombowców przeciętnego zasięgu, lecz jego początkowa służba bojowa na pierwszych zbudowanych samolotach była szczególnie krótka ze względu na problemy z płatowcem i silnikiem.
Zaraz po tym, jak Adolf Hitler został kanclerzem III Rzeszy rozpoczął cykl łamania Traktatu Wersalskiego. Jednak Niemcy nie były w stanie rzucić wyzwania wielkiej Brytanii i Francji i koncepcja lotnictwa bombowego polegała na budowie samolotów transportowych, które można było przerobić na bombowce, gdy wojna stała się nieunikniona.
24 lutego 1935 roku odbył się pierwszy lot nowych samolotów. Sprawność lotu była zadowalająca i samolot wrócił do fabryki w celu ulepszeń. Reichsluftahrtministerium pod koniec 1935 roku zamówiło przedprodukcyjną partię 10 samolotów, które otrzymały oficjalną nazwę He-111A, w odróżnieniu od prototypu He-111A był cięższy o 520 kg, a szybkość przelotową zmniejszono do 270 km/godz.). Nowy samolot był co prawda nieodpowiedni dla Luftwaffe.
Ta decyzja była nieprzewidziana dla Heinkla, który rozpoczął już próby w locie znacznie konkretniejszego prototypu He-111V5.
równocześnie, gdy to wszystko miało miejsce chińska komisja ds. Zakupów wojskowych przebywała w Niemczech. Chińsko-japoński konflikt graniczny spowodował, że rząd Czang Kaj-szeka otrzymał mandat na zakup bombowców.
Wkrótce sześć He-111A z usuniętymi celownikami bombowymi i sprzętem radiowym zostało zdemontowanych i wysłanych drogą morską do Chin. Pod koniec 1936 roku wszystkie sześć nowych bombowców dołączyło do chińskich sił powietrznych. Po raz pierwszy zostały użyte operacyjnie do ataku na armię japońską w pobliżu Szanghaju, towarzyszyły im samoloty eskortowe Martin 139 i Boeing 281. Pięć z sześciu He-111A, które brały udział w tej misji (z niedoświadczonymi chińskimi załogami), zapomniało podnieść przednią pozycję strzelca, a Heinkel pozostał w tyle za Martinem i Boeingiem. Japońskie myśliwce zestrzeliły trzy z nich, pozostałe wróciły do bazy.
Trzy ocalałe He-111A służyły jeszcze do jesieni 1937 r.
Jeden He-111 zaginął w wypadku lotniczym w 1939 r., kiedy to chiński strzelec z innego samolotu zestrzelił go poprzez pomyłkę.
Model do sklejania, tworzony z polistyrenu, opakowanie nie gromadzi farb, kleju i pędzli.
Pudełko zawiera pakiet ramek z częściami, obrazkową instrukcję konstrukcji z kolorystyką malowania i kalkomanie i części do modelu.
Heinkel 111 wszedł do historii lotnictwa II wojny światowej jako jeden z najlepszych bombowców przeciętnego zasięgu, lecz jego początkowa służba bojowa na pierwszych zbudowanych samolotach była szczególnie krótka ze względu na problemy z płatowcem i silnikiem.
Zaraz po tym, jak Adolf Hitler został kanclerzem III Rzeszy rozpoczął cykl łamania Traktatu Wersalskiego. Jednak Niemcy nie były w stanie rzucić wyzwania wielkiej Brytanii i Francji i koncepcja lotnictwa bombowego polegała na budowie samolotów transportowych, które można było przerobić na bombowce, gdy wojna stała się nieunikniona.
24 lutego 1935 roku odbył się pierwszy lot nowych samolotów. Sprawność lotu była zadowalająca i samolot wrócił do fabryki w celu ulepszeń. Reichsluftahrtministerium pod koniec 1935 roku zamówiło przedprodukcyjną partię 10 samolotów, które otrzymały oficjalną nazwę He-111A, w odróżnieniu od prototypu He-111A był cięższy o 520 kg, a szybkość przelotową zmniejszono do 270 km/godz.). Nowy samolot był co prawda nieodpowiedni dla Luftwaffe.
Ta decyzja była nieprzewidziana dla Heinkla, który rozpoczął już próby w locie znacznie konkretniejszego prototypu He-111V5.
równocześnie, gdy to wszystko miało miejsce chińska komisja ds. Zakupów wojskowych przebywała w Niemczech. Chińsko-japoński konflikt graniczny spowodował, że rząd Czang Kaj-szeka otrzymał mandat na zakup bombowców.
Wkrótce sześć He-111A z usuniętymi celownikami bombowymi i sprzętem radiowym zostało zdemontowanych i wysłanych drogą morską do Chin. Pod koniec 1936 roku wszystkie sześć nowych bombowców dołączyło do chińskich sił powietrznych. Po raz pierwszy zostały użyte operacyjnie do ataku na armię japońską w pobliżu Szanghaju, towarzyszyły im samoloty eskortowe Martin 139 i Boeing 281. Pięć z sześciu He-111A, które brały udział w tej misji (z niedoświadczonymi chińskimi załogami), zapomniało podnieść przednią pozycję strzelca, a Heinkel pozostał w tyle za Martinem i Boeingiem. Japońskie myśliwce zestrzeliły trzy z nich, pozostałe wróciły do bazy.
Trzy ocalałe He-111A służyły jeszcze do jesieni 1937 r.
Jeden He-111 zaginął w wypadku lotniczym w 1939 r., kiedy to chiński strzelec z innego samolotu zestrzelił go poprzez pomyłkę.