Nawigacja



Wyrzutnia 15U175 TEL z pociskiem RS-12M1 Topol-M ICBM


Wyrzutnia 15U175 TEL z pociskiem RS-12M1 Topol-M ICBM 01082

Wyrzutnia 15U175 TEL z pociskiem RS-12M1 Topol-M ICBM 01082

Modelmania Modelmania
Wyrzutnia 15U175 TEL z pociskiem RS-12M1 Topol-M ICBM 01082
Artykuł modelarski asygnowany dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, produkowany z polistyrenu, opakowanie nie gromadzi farb, kleju i pędzli.
Pudełko zawiera pakiet ramek z częściami, obrazkową instrukcję montażu z kolorystyką malowania i kalkomanie i części do modelu.

Topol-M ma ulepszony pocisk, podobny do poprzedniego Topol. Główną różnicą w stosunku do poprzedniego pocisku jest sposób, w jaki pokonuje on systemy obrony powietrznej i przeciwrakietowej wroga. Pocisk ten manewruje w trakcie lotu. Przenosi także aktywne i pasywne wabiki. Szacuje się, iż rakieta ta ma 60–65% szans na przebicie obrony.
mobilny pojazd drogowy Topol-M TEL oparty jest na białoruskim podwoziu MZKT-79221 (wcześniej znanym jako MAZ-7922) 16x16 o szerokiej mobilności. To podwozie zostało specjalnie zaprojektowane dla tego międzykontynentalnego pocisku rakietowego. Jest podobny w konstrukcji do MAZ-7917, który był używany jako TEL w pocisku Topol, lecz ma osiem osi zamiast siedmiu. Pierwsze trzy i ostatnie trzy osie są sterowane. Zatem pojazd ten jest niezwykle zwrotny jak na swoje wymiary. Ma także prawidłową mobilność przełajową. Pojazd TEL obsługiwany jest przez trzyosobową załogę. Przenośna wyrzutnia Topol-M ma autonomiczność na drogach do 500 km. Pozwala na niezauważone działanie pojazdu na obszarze odpowiadającym niewiele znaczącemu krajowi europejskiemu.
Drogowe mobilne międzykontynentalne rakiety balistyczne są trudniejsze do wykrycia i trafienia. Ma szerokie prawdopodobieństwo przeżycia pierwszego uderzenia, gdy kraj zostanie zaatakowany. Po osiągnięciu stanu najwyższej gotowości Topol może opuścić swoją bazę i działać w odległych obszarach leśnych,rozszerzyć swoją przeżywalność.