Nawigacja



Zestaw wyścigowy Gordini (z farbami) 52328 (3279510523287)


Zestaw wyścigowy Gordini (z farbami) 52328 (3279510523287)

Zestaw wyścigowy Gordini (z farbami) 52328 (3279510523287)

Modelmania Modelmania
Zestaw wyścigowy Gordini (z farbami) 52328 (3279510523287)
Artykuł modelarski asygnowany dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, wyprodukowany z polistyrenu.
Opakowanie mieści instrukcję obrazkową, farby, klej i pędzel, kalkomanie i zestaw ramek z częściami, obrazkową instrukcję montażu z kolorystyką malowania i kalkomanie i części do modelu.
■ liczba składników: 374
Na początku lat 80-tych Renault Assistance Course było „mobilnym warsztatem” dla zespołów wyścigowych i rajdowych. Do transportu samochodów na przyczepach na miejsca wyścigów używano samochodów dostawczych. Na miejscu utworzono znikomy obóz samochodowy i dokonano ostatnich poprawek w samochodach wyścigowych. Ponieważ samochody dostawcze były dobrze zaopatrzone w części zamienne, akcesoria, narzędzia i inne przedmioty, wszelkie uszkodzenia powstałe podczas wyścigu albo rajdu mogły zostać ekspresowo naprawione przez mechaników na torze. Zespół obsługi wyścigowej zadbał o to, by samochód wrócił na tor w realnie najkrótszym czasie. Nie tylko produktywnie stawiano czoła wyzwaniom codziennej pracy na torze i poza nim, ale te przenośne stacje paliw czasami służyły jako tymczasowe zakwaterowanie dla członków zespołu. Jednym z takich samochodów dostawczych był Renault Estafette, oparty na systemie napędu na przednie koła Citroëna, który zapewnił mu dużą, płaską przestrzeń ładunkową, cztery niezależne zawieszenia, przesuwane drzwi boczne i trójskrzydłowe drzwi tylne. Początkowo wyprodukowany był jako van o ładowności 800 kg, a od 1965 roku o masie całkowitej 1000 kg, z dachem płaskim albo wysokim i niedługim lub długim rozstawem osi. Pierwsze modele wykorzystywały silnik Dauphine o pojemności 845 cm3 i mocy 32 KM, który w 1962 r. Został zastąpiony silnikiem „Sierra Cléon Fonte” w Renault 8 o pojemności 1108 cm3 i mocy 45 KM, a w 1968 r. Poprzez silnik Renault 12 o obszerności 1289 cm3.. Do 1980 roku produkowano ponad 500 000 egzemplarzy, co uczyniło Estafette symbolem swych czasów.